2014-06-02

ATT NJUTA AV LIVET

Therese Lundin - Flugfiske
Fiskekompis!

De senaste månaderna har minst sagt varit en hektisk tid. Det är som att precis allting vaknar till liv i samband med våren. Alla resor och aktiviteter som ska planeras, all utrustning som ska gås igenom inför den stundande säsongen. Däremellan även köket som ska färdigställas. Jag älskar verkligen livet när dagarna går i 110 och  händelser och göromål lyckas överlappa varandra med milimeterprecision. Jag njuter till fullo och tycker att det är fruktansvärt roligt. Men det är också någonstans där som jag verkligen inser vad fisket betyder för mig. Att det spelar en större roll än att bara vara ett trevligt intresse på sidan om. Det är i flugfisket som jag finner min återhämtning, min inspiration, min ro efter stressfyllda dagar. För hur nöjesfullt än livet blir så är det omöjligt att bortse från att man ibland måste påminna sig om att stanna upp. Ta några djupa andetag och verkligen njuta av allt det fina som man har fått äran att ha runt omkring sig.

Therese Lundin - Flugkastning
En grå värld innan grönskan kom.

Therese Lundin - Solnedgång
Vackra kvällar nere vid vattnet. Izzy jagar gäddor i vasskanten...

Therese Lundin - Vacker kväll

Therese Lundin - Izzy 2

Therese Lundin - Izzy

Therese Lundin - Flugfiske
Att njuta av livet.

Nu under våren, innan fiskesäsongen på riktigt har startat, har jag några kvällar tagit mitt flugfiskespö och traskat ner på ängarna nedanför huset. Ibland även ner till vattnet. Kastat, övat. Men också ofta kommit på mig själv med att bara vara. Bara stå där ute i vattnet och svepas med in i naturens värld. Lyssnat, sett och känt alla vårens dofter möta min näsa. Njutit till fullo av bländande vackra solnedgångar bakom berget. Fascinerats över vak och spegelblankt vatten. Känt lyckan över livet omfamna mig. Blivit än mer säker på att jag aldrig mår så bra som när jag har naturen precis intill. Som en påminnelse till mig själv. Att utan detta är det svårt att njuta av allt det andra i livet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar