2014-04-03

NYHETER I FISKEGARDEROBEN

Therese Lundin - Nytt3L 
Nu är den här, större och starkare än någonsin. Längtan. Sommarens alla fiskeplaner och resor börjar sakteligen ta form och i tanken drömmer jag mig bort till storöringparadis och sagolika vyer, fjällvidder och ljudet av forsens brus i mina öron. Det blev verkligen extra påtagligt när jag äntligen fick tillfälle att packa upp efter både Sportfiskemässan och födelsedagsfirande. Jag har fått så otroligt mycket fint och är verkligen så tacksam för allt! Som oftast så består mina födelsedagspresenter av olika fiskerelaterade saker, men såklart även lite inredningsgrejer då det fortfarande saknas en del i vårt drömhus.

Therese Lundin- Älvräddarna, Fisheco 
Mitt egentligen enda inplanerade köp under mässan var Älvräddarnamössan, vilken jag är mycket nöjd med. Även Pinewoodväst med en snygg logga fick hänga med hem, tack bästa Fishecogänget! Nya fiskeskjortan är en födelsedagspresent och vid provning framkallade den precis samma känsla som vadarbyxorna - superhjältinnekostymen! Jag känner att det fullkomligen skriker storöring om den ;-)

Therese Lundin - Flugfiskefilm, Fjällorna 
Det är något alldeles särskilt med att dricka kaffe i kåsa. Allra helst ska den förstås traditionsenligt vara i trä, men en Fjällornakåsa är inte fy skam till morgonkaffet heller! Under mässan fick jag även med mig ett exemplar av Saritas flugfiskefilm som jag verkligen måste försöka finna tid till att se snart.

Therese Lundin - Reel Women Who Fish 
Av fina Jeanette Fiskemorsan Linnarud fick jag låna denna bok som verkligen ska bli intressant att läsa; Reel Women: World Of Women Who Fish av Lyla Foggia. Tack så hemskt mycket, recension lär komma framöver! Jag träffade även på Patrik Johansson från Boden som redan har funnits med ett par gånger i min blogg på grund av de otroligt vackra smycken som han tillverkar. Nu hänger äntligen ett av hans smycken runt min hals! Jag och Joel Björn, som satt på flugbindargatan under mässan, har tidigare pratat en del om fiske på Island (som är ett riktigt drömresemål för mig och jag hoppas att jag får möjlighet att åka inom en snar framtid!). Så till mässan hade han bundit upp ett gäng flugor som ska vara passande. Tack, tack, tack fina Joel för de fina flugorna, det gjorde mig så glad! Och nej, jag är inte alls ett enda dugg avundsjuk på att du ska spendera din sommar på Island! ;-)

Therese Lundin - Gunnar Westrin Hans Lidman 
Böcker. Ja, jag fullkomligen älskar böcker, älskar att läsa, älskar allt som har med ord att göra. Jag har redan läst de allra flesta av Gunnar Westrins böcker och även några av Hans Lidman, men aldrig tidigare haft några i min ägo. Nu ska de fint få pryda bokhyllorna i vardagsrummet och användas både som mysig kvällslitteratur och som inspiration när skrivkrampen infinner sig. Ytterligare födelsedagspresenter som var mitt i prick, tack!

Idag landade faktiskt ännu ett mycket fint paket i brevlådan, men vad det är får ni se vid ett senare tillfälle. Det händer så fasligt mycket roligt just nu!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar