2014-04-08

FLICKSLÄNDAN PÅ INSTAGRAM

Therese Lundin - Flicksländan Instagram 
Under pågående köksrenovering blir bloggaktiviteten av förståeliga skäl inte lika hög som vanligt. Det var längesedan som jag hade tid att sätta mig ner och skriva, på riktigt. I mörkret, med tända ljus, en vaniljdoftande tekopp och kanske denna låt i hörlurarna. Men för närvarande är det fullt fokus på köket, för att säkerställa att det hinner bli färdigt innan fiskesäsongen anländer. Då finns det inga genvägar, ingen extratid att låna.

Det är underbart med hårt arbete, fullt fokus och resultaten som visar sig som belöning. Svårast är alla val, otaliga val. Allt från golv och färgval till köksluckor, blandare, stänkskydd, bänkskivor, handtag och vitvaror... Sådant som oftast snurrar inuti mitt huvud. Nej, nu ljuger jag faktiskt en aning. Redan nu har tankarna alltför ofta börjat sväva iväg mot brunfärgade prickbeklädda öringar, storseglade stridbara harrar, rulltjut, evigt ljusa flytringsnätter, forsens vatten som smeker mina ben... Det är svårt att inte drömma sig bort, till storöringparadis och sommarens stundande äventyr. Men jag förstår också. Vikten av att längta - vikten av att uppskatta.

Therese Lundin - Flicksländan Instagram2 
Men, det jag egentligen ville förmedla genom detta blogginlägg, var att ni också gärna får följa mig på Instagram - @Flickslandan. Kanske lite mer privat, lite mer vardagsliv, lite större inblick i hur mina dagar fortskrider i drömhuset ute på landet. Under tiden fortsätter jag att bygga, längta och bara njuta av hur otroligt fint livet kan vara när det visar sig från sin allra bästa sida ♥

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar