2014-03-28

SPORTFISKEMÄSSAN 2014 - EN OFÖRGLÖMLIG UPPLEVELSE

1. Fjällornas monter 
Ja, var ska man börja? Hemkommen efter en mässhelg som verkligen infriade alla mina förväntningar och lite mer därtill. Otroligt trött men uppfylld av sådan påtaglig lycka och glädje inuti. Att samla tusentals mer eller mindre likasinnade människor under ett och samma tak, för att utbyta erfarenheheter, tankar och ord under några dagar, är verkligen ett lyckat arrangemang. Alla nya människor som man har mött och äntligen fått ett ansikte på, alla kära återséenden och alla skratt och tokigheter - det är någonting som jag kommer att leva på länge.

2. Fjällornas monter fredag 
Fredagen på mässan
Fredagen inleddes lite i kaos då jag i ren förvirring äntrade mässhallen endast i sällskap av mitt i princip obefintliga lokalsinne. Efter lite vägbeskrivningar lyckades jag dock återfinna Fjällornas monter. Där befann sig till min glädje redan ett antal fina Fjällor, startklara och redo för att arbeta hårt i montern med allt från allt från att värva medlemmar till att boka upp mässbesökare på våra flugkastkurser enbart för tjejer. På vår TV-skärm visades Saritas (WildernessWoman) flugfiskefilm från Nya Zeeland, Jeanette "Fiskemorsan" Linnarud satt i montern och tovade  fina fiskar och vi höll vår tidigare uppskattade "gissa-vikten-på-fisken"-tävling. Vi hade även försäljning av kläder, mössor, kaffe och bjöd på godis. En riktigt mysig monter hade vi lyckats knåpa ihop till i år!

3. Fjällornas monter fredag 2
"Gissa-vikten-på-fisken"-tävling!
4. Fjällornas monter fredag 3
Jeanette tovar fiskar och visar fina flugor!
5. Fjällornas monter Annie Lööf
Även Annie Lööf ägnade oss ett besök...

Efter att mässan hade slagit igen portarna för dagen var det dags för branschkväll - en chans för alla utställare att traska runt lite på mässan i lugn och ro. Jag måste säga att det var ett väldigt uppskattat inslag, då tiden under mässdagarna inte räcker till sådant annars.

Lördagen på mässan

14. Loopgänget
Bästa Loop-gänget!
På lördagen befann jag mig mestadels i Loops monter tillsammans med vårt helt fantastiska gäng. Det var verkligen riktigt trevligt att äntligen få träffa alla er från teamet som jag inte hade mött tidigare (och självklart er andra också förstås)! Då vi var relativt många som arbetade i montern så hann jag även med att springa runt lite med kameran och bland annat fotografera en av tjejfiskekurserna som Fjällorna höll i tillsammans med Vision och duktiga Emma Lindgren.

7. Fjällornas flugkastkurs

8. Fjällornas flugkastkurs

10. Fjällornas flugkastkurs flugbindning9. Fjällornas flugkastkurs
11. Fjällornas flugkastkurs flugbindning Besökarantalet var högt och det märktes verkligen under dagen. Många hade fått stå länge i kö och på vissa ställen var det rent av svårt att ta sig fram för allt folk. Jag måste säga att jag träffade på så många trevliga, efterlängtade människor denna dag och vilka ni är vet ni själva, tack och kram - ni förgyllde min mässhelg!

13. Fjällornas monter lördag 

Vid fyra var det dags för prisutdelning i FishEcos tävling Sveriges Bästa Sportfiskeblogg, där jag hade blivit utvald av juryn som en av åtta finalister. Alltid lika  underhållande Klas "ThePikeFather" Skoglund tog hem tredjeplatsen, duktiga Skvalp blev tvåa och min personliga favorit Nicka Hellenberg tog väldigt välförtjänt hem förstapriset. Helt rätt och stort grattis till alla tre! Det är dock fortfarande smickrande att tänka sig att man fanns bland en av de åtta slutfinalisterna. :-) Miljoner tack till alla er fina läsare och även till juryn som bestod av Per Lindberg, Jörgen Larsson och Johan Broman.

17. Sveriges bästa sportfiskeblogg

18. Sveriges bästa sportfiskeblogg
Mattias, jag och Klas under prisutdelningen (Bild: Sussi Stridh)
Kvällen spenderades på mässfesten tillsammans med världens bästa sällskap. En kväll som innehöll allt som jag behövde för att  känna mig riktigt, riktigt lycklig. Jag är så otroligt tacksam för alla fina människor som jag fick tillfälle att prata med och lära känna närmare under kvällen!

Söndagen på mässan
Mässans sista dag och jag ställer väckarklockan en timme för tidigt och väcker de andra i mitt rum. Jippie.. Ja, så kände jag nog ändå för jag vaknade med ett leende på läpparna redo att inta bloggatan för lite efterlängtad mässbloggning. Väl där lyckades jag hitta ett kvarlämnat bord och en färdig skylt med mitt namn som låg slängd på golvet.. Vilket tyvärr inte kändes jättevälkomnande, men jag blev snart på bättre humör när jag fick lite hjälp på traven av några av de andra duktiga bloggarna som också befann sig där. Klas "ThePikeFather" Skoglund och Mattias från Svenska Gäddklubben välkomnade mig, söta Sussi "SussiSymfoni" Stridh anslöt efter en stund och Kalle "Betesboxen" Rosensköld kom förbi för en trevlig pratstund. Jag hann även träffa underbara FishEco-gänget vilket gjorde mig så glad!

Under morgonen hann vi också med att ha årsmöte för Fjällorna, med riktigt bra uppslutning. Jag blev för detta år invald i styrelsen vilket känns väldigt roligt!

Tyvärr blev det inte något fotograferande under söndagen då mitt huvud var alldeles för mosigt. Jag hade bokat ett senare flyg och hjälpte till med bortplockningen i Fjällornas monter innan det var dags att säga tack och adjö och påbörja vad just då kändes som en helt oändlig hemresa.
______________________________________________________

Sammanfattningsvis - en helt oförglömlig helg som innehöll allt och lite till. Känner mig verkligen så lyckligt lottad över att ha fått möjligheten att åka även detta år och ser förstås redan fram emot nästa mässa!

Slutligen - jag är så ofantligt glad och tacksam över alla er som har kommit fram till mig på mässan, bara utbytt några ord, delat med er av en kram eller berömt mitt skrivande. Det värmer så i hjärtat ska ni veta, ni är underbara! ♥♥♥

1 kommentar :

  1. [...] Det blev verkligen extra påtagligt när jag äntligen fick tillfälle att packa upp efter både Sportfiskemässan och födelsedagsfirande. Jag har fått så otroligt mycket fint och är verkligen så tacksam för [...]

    SvaraRadera