2014-04-19

EN LITEN PÅSKHÄLSNING

Renobeering
När man får börja med väggarna känns det nästan färdigt! :-)

Påsk och några extra dagars ledighet. Vad passar då mer utmärkt än att sysselsätta sig med lite extra hårt påskpyssel? Under hela dagar av byggnationer så hinner man otroligt mycket mer än vanligt. Vi ser resultat av vårt ihärdiga arbete, skönjer ett mål i horisonten som kommer allt närmare. Ett litet livsverk. Ett köksprojekt. Det som syns på ytan i slutändan är bara ett par dagars arbete. Det är det andra som tar tid. Som får en att lägga allt annat åt sidan för att det ska bli färdigt innan sommaren. Längtan är en bra drivkraft, har jag märkt. Med mål i sikte orkar man med enkelhet kämpa några minuter extra, timmar, dagar, månader.

Ibland när jag stannar upp för en stund så slår det mig att jag faktiskt dagligen får möjligheten att uppleva saker som jag aldrig ens hade kunnat föreställa mig. Vi bygger en dröm, vårt drömhus. Utan att egentligen ha några förkunskaper. Men vi klarar det, med bravur. Känslan av att ingenting är omöjligt är så påtaglig. Att köpa ett renoveringsobjekt är fortfarande ett av de allra bästa valen som jag har gjort i hela mitt liv och jag älskar varenda sekund!

Nu ska jag faktiskt unna mig en kväll ledigt och bara njuta av gott sällskap. Jag ville bara kika in och passa på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK! :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar