2013-02-16

SAGE GRACE - MITT NÄSTA FLUGFISKESPÖ?

Therese Lundin - Sage Grace Flyrod


Therese Lundin - Sage Grace FlyrodTherese Lundin - Sage Grace Flyrod

SAGE GRACE - IMPROVING QUALITY OF LIFE FOR WOMEN WITH BREAST CANCER.
"The GRACE rod is the next generation pink rod offering from Sage and is available exclusively in an 8’6", 5 weight model which features all new cosmetics. A portion of the sale of each GRACE rod will go to Casting for Recovery; a non-profit organization dedicated to giving women powerful tools to overcome the challenges of breast cancer."

_______________________________________________________________________ 

Efter tips från en kär vän uppmärksammade jag att Sage lanserar ett flugfiskespö vid namn Grace. Det tillverkas i modell 8'6" #5 med snabb aktion. Ett bra initiativ från Sage som donerar $500 till "Casting for Recovery" - en organisation som hjälper bröstcancerdrabbade kvinnor. Det glädjer mig att se när stora företag utnyttjar sin ställning till någonting bra, föredömligt. Dessutom skulle min kavaljer Z-axis behöva lite sällskap under de långa, ensamma, kyliga vintrarna... har jag nämnt att jag fyller år i mars? ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar