2013-05-07

FLUGKASTTRÄNING MED PITEÅ SPORTFISKEKLUBB

 
Jag har under en tid varit nyfiken på de kastträningar som Piteå Sportfiskeklubb håller, som man har hört talas om lite här och där. Lite av en slump så fick jag via Facebook kontakt med en tjej som aktivt medverkar på deras träningar och bestämde mig snart för att ge det ett försök.

Även om jag har flugfiskat under många år så jag har länge saknat de viktiga grunder som behövs för att bli en duktig kastare och således även en bättre fiskare. Här fick jag tack vare detta härliga och riktigt begåvade gäng en chans att förbättra mina kunskaper och få en djupare inblick i flugfiskets teknik. Egentligen är allting väldigt logiskt, även om det förstås är betydligt svårare att överföra till praktiken. Men jag förstod rätt snart att det ligger ett otal träningstimmar bakom dessa ofattbart duktiga flugkastares talanger!

Jag är verkligen glad över att jag ägnade ett besök vid kastträningen i söndags. Jag fick mig några tankeställare och många aha-upplevelser, så nu är det bara att öva, öva, öva. Jag vill rikta ett stort tack till supertrevliga Anna-Karin som bjöd in mig att delta, samt till Stefan för den otroligt pedagogiska och lärorika genomgång som jag fick. Nu har jag någonting att jobba både med och mot!

Jag hoppas att vi får tillfälle att ses snart igen!

Vill du läsa mer om flugkastträning?
» Kastträning på vintern
» Stefan Siikavaaras hemsida
» Piteå Sportfiskeklubbs hemsida

2 kommentarer :

  1. Anna-Karin Wiklund7 maj 2013 kl. 10:27

    Hej,

    Vad roligt att du tyckte om det och kände att du fick ut något av träningen. Det var väldigt roligt att du kom och du är välkommen tillbaka när som helst. Ibland träffas vi spontant vid andra tillfällen än de ordinarie söndagsträningarna också, så det är bara att du hör av dig om du är sugen på att kasta och vill ha en träningskompis.

    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Det kände jag verkligen! Jag hoppas att jag får tid och möjlighet att kika förbi någon mer gång!

    SvaraRadera