2013-02-27

MITT BÄSTA KÖP NÅGONSIN?!



www.flickslandan.blogspot.com

Lycka, eufori, obeskrivbar glädje! Plötsligt står han bara där, möter mitt öga när jag långsamt passerar genom rummet. Omedelbar blixtförälskelse. Jag vill ingenting hellre än att han ska bli min. Vid alla livets tillfällen, du och jag i enighet. Genom mörka vinternätter och förtrollande soluppgångar. Genom livets utspelade tragik och vid förevigandet av vardagens lyckostunder. Vi är menade för varandra. Jag känner det djupt inuti. Du får inte gå förlorad.

 Likt en medaljör högst upp på prispallen tar jag dig i min famn som mitt nyvunna guld. Smeker din mossgröna hud, förälskas i dina små skavanker, hoppas att du fortfarande är vid liv. Du följer med mig hem. Du är min. Bara min.

 Materialismens förtrollande värld. Är han inte vacker? Som jag har letat alla dessa år efter den rätta, nu finns inga tvivel kvar. Älskar det smattrande ljudet av ivriga fingrar som möter nötta tangenter. När tiden inte har någon betydelse, så ska vi bli ett i skapandets värld.

Therese Lundin - Halda Åtvidabergs SkrivmaskinTherese Lundin - Halda Åtvidabergs Skrivmaskin
Therese Lundin - Halda Åtvidabergs Skrivmaskin

Hur fin är han inte? Åtvidabergs Halda. Ytterligare ett tillskott i min hjärtligt värdefulla samling av gamla ting. Jag hoppas att vi får många, långa år tillsammans framöver! 

___________________________________________________________ 

TIPS! 
Följ länken nedan och leta upp "Åtvidabergs Halda, 1940-tal*" i listan, så får ni avnjuta en gammal reklamfilm (?) för just denna skrivmaskin, fullständigt klockrent!

1 kommentar :