2014-07-03

ARTIKEL/INTERVJU MED SVENSKA DAMLANDSLAGET I FLUGFISKE

Damlandslaget Lord of the fly

Under den period som jag har bloggat så har jag fått äran att göra ett antal intervjuer med diverse olika personligheter. Någonting som jag har insett lite så här i efterhand är hur otroligt mycket jag uppskattar den skrivformen. Ja, egentligen hela arbetssträckan, från start till stopp. Att göra research, fundera över lämpliga val av frågor (som ofta kan visa sig dyka upp lite varstans, ibland när man som minst anar det!), den spännande väntan på svaren och slutligen det kanske allra mest njutbara - att försöka pussla ihop alla lösa delar till någon form av läsbar helhet.

Visst, att skriva sådana här texter, där ärlighet och de innersta känslorna bara tycks sprudla ut i en virvlande orkan, kommer nog alltid att ligga mig allra närmast hjärtat. Men det kan jag inte rå för - att vara ute i naturen får omedvetet texter att formas inuti mitt huvud och om jag inte får utlopp för de orden så känns det som att hjärnan ska explodera vilken sekund som helst...

Inför detta nummer av +MagazineFishEco fick jag privilegiet att göra en intervju med vårt svenska damlandslag i flugfiske. Ett landslag som jag själv anser representerar den svenska flaggan som någonting mycket mer än "bara" i en tävlingsgren. Jag menar, föredömen och förebilder inom den kvinnliga delen av sportfiskegenren behövs det fortfarande fler av, och jag är glad över att Sverige valde att skicka både ett dam- och herrlandslag till EM 2014.

Är ni nyfikna på en presentation av deltagarna 
och deras tankar inför stundande EM så hittar ni artikeln i sin helhet här:
INFÖR EM 2014 - SVERIGES DAMFLUGFISKELANDSLAG

Fishecomagazine
(klicka på länken eller bilden för att komma till artikeln)

Precis som jag skriver i artikeln så önskar jag er alla både en stor dos skitfiske och ett hejdundrande lycka till under Europamästerskapen i Jämtland 2014! Tack för att ni ville ställa upp på en intervju!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar